lördag 16 juni 2012

Ymerracet

Så var även Ymerracet kört, provkörde en torr och ej halkig bana igår, möttes av en slirig bana idag! Men underlaget var faktiskt riktigt fint. Jag fick efter uppvärmningsvarvet 30min innan start, tänka om och skyndade mot bilen och bytte hjul, till det som satt på träningscykel med ett racing ralph däck. Det kändes som rätt val. Urusel i starten som vanligt, men med lite mer jävla´nama så jag iaf inte placerade mig sist i första böj. Låg efter Jesper en stund, men fick släppa efter 1,5varv kanske. Benen var riktigt sura idag, och ville inte ge de där sista över krönen som man kan önska. Men det var jag väll så beredd på så det var bara att gilla läget. Fortsatte att slita de 6 varven igenom och landade på en tid 1:34:04, ca 11 min efter segrande Lars Bleckur. Fick idag kasta glasögonen efter 4varv, hade då redan kört med dålig sikt i 2varv och stört mig tillräckligt länge. Glasögonen tog Rocco, langaren hand om, tack för den suveräna langningen igen!
Fick ju även såklart många, många kedjehopp, och ett där jag var tvungen att kliva av. Har till imorgon kortat kedjan 1länk, och ställt ut framväxeln lite. Så vi hoppas den sitter där den ska på storkakan utan att fladdra omkring. Benen känns ännu att de har gjort något idag, så jag tror jag fick den nödvändiga träningen jag var ute efter, det var iaf en riktigt rolig bana, egentligen en bana i min smak.




Rocco påväg över ett trixigt krön

Jag stannade lite fint vid en insjö och satt och njöt av solen! Det är fint i Överlida!

I målfållan så kom det fram en och presenterade sig,  (i målfållan är man lagom slut i huvudet också, inte bara benen)- Per, Kristinehamn.
Då började jag ju tänka, Per kristinehamn, hm, nej kommer inte på någon. Men hej sa jag iaf. Han la ganska snabbt till, Maries brorsa. Nej mitt huvud förstod ännu inte, min sambo heter ju Marie, men inte är det hennes brorsa:). Men sen kopplade jag, Lindberg. Marie lindberg, landsvägsproffsets brorsa alltså! Det var väldigt trevligt att få en liten pratstund med honom, och jag tycker att du hör av dig nästa gång du är hemma i Kristinehamn så vi kan träna något pass!

Nu slappar jag i soffan på mitt rum på Överlida hotell, ska snart gå ner och få lite mat i magen, kan behövas inför imorgon känner jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar