fredag 22 juni 2012

Midsommarträning

Min tredje midsommar i Kristinehamn och min tredje midsommarträning. För två år sedan så for jag ut i skogen och kom vilse, mycket spring med cykeln osv. Förra året cyklade jag till karlstad(nästan) och hem igen. I år blev det Loka och hem igen. Mötte upp Robert och Stefan och så åkte vi landsväg till Loka, snittade strax över 31km/h de 61km vi hade dit, då körde vi sakta i början. Jag fick bita i endel för att fylla den lilla lucka som gärna blir när det rullar trögre med min MTB mot deras lvgcyklar. Men tyckte att jag och min Merida Big Nine Lite klarade oss fint, och någon förning bjöd jag på också! Väl i fina Loka så hälsade jag trevlig midsommar och vände hem igen, ensam. Då åkte jag en lite genare väg som innebar lite grus, men nu hade jag ingen som skötte farthållningen längre men höll nästan 30 i snitt fram tills att jag körde in på den lite stökigare traktorvägen mot slutet, så det sjönk sedan ner till 27,7. Ett riktigt finpass i finväder och jag förstår varför landsvägscyklister får sin knivskarpa bränna, det biter på bra i solen när man har en öppen asfalterad väg framför sig! Hade gärna haft en landsväg eller cross, och kört några sådana 
hära pass lite oftare!

Påväg dit vi möttes upp på morgonen

Välkommen till Loka brunn!
Delar av den stökigare traktorvägen
Midsommarfika till eftermiddagen! Rabarber/jordgubbspaj med lite stänk av hallonchoklad!
Dagens runda


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar