måndag 18 juni 2012

Boråsracet

Körde ju Boråsracet igår, kom hem runt 20 och tiden har därefter sprungit iväg, så det får bli ett sent inlägg från gårdagen. Samma bana som vi åkte på SM förra året, då blev jag avplockad efter 4varv tror jag då Emil kom ifatt och varvade mig. I år höll det 5varv för att göra historien kort. Efter jag kört pulkabacken upp på femte varvet så såg jag bakom att Lars och Olof kom, och det vankades spurtduell för vem som skulle vinna. Jag ville ju inte vara den som står ivägen för någon av dem, så jag sansade mig och lät de cykla som de ville uppför langningen för att inte vara ivägen, och därefter satte jag fart för min plan var ju att köra det sista varvet. Det var okej med varvräkningen men inte med kommisarien. Tråkigt, var sugen på ett sista varv då det är en riktigt rolig bana, och träningen ville jag ju ha. I efterhand kunde jag kanske ha spurtat på när jag såg dem där bak för att försöka hinna ur precis innan, men jag sabbade dagen redan på första varvet idag när jag hade ett katastrof dåligt varv. Jag är nöjd med min cykling under helgen, sett från förra året så åkte jag banan med mycket mer komfort, tekniken har förbättrats avsevärt och bara att fortsätta nöta på. 




brant utför
Benny Andersson

Har varit en bra tävlingshelg med mera nyttig erfarenhet till bagaget. Imorgonkväll är det värmlandsserien i Karlstad, Ok tyr står för tävlingen. Försöker peppa lite inför det! Tävling 3 av 6 i serien.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar