fredag 29 april 2016

Tävlingsfritt

Luktar tävlingsfritt denna helg, såg dock att det är ett riktigt välfyllt elitfält på SWE-cup premiären i Säter och då kliade det till i tävlingsnerven... Men inget jag lägger fokus på i år tyvärr så det blir ingen efteranmälan för mig. Kvänum på söndag är annars något som jag åkt många år, men tror jag passar det i år liksom förra året då jag inte är redo för det riktigt.

Igår fick jag ett stort paket, ett paket jag väntat på länge! En ny cykel, det får komma upp lite mer info och bilder här snart. Men är lite att fixa innan jag sticker ut med den på premiärtur. Ska väl stansa lite däck innan man rullar ut i någon taggig buske och så hade jag förberett med en 38 klinga fram istället för den original 32an. Dock som det alltid är på cyklar och drivlinor tycker jag så är det ju aldrig enkelt. Just denna blir lite tight mot baksvingen, så det måste lösas på något sätt. Jag löser gärna det innan jag kör premiären på cykeln. Men jag längtar riktigt ordentligt mycket efter att få testa denna, mer än jag någonsin längtat efter en ny cykel.

De två senaste träningspassen har skett på monarken, två bra pass det ena med 4*4 och det andra med 1*10.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar