söndag 23 juli 2017

Engelbrektsturen

Hej! Börjar med tävlingen mörksuggejakten som gick för två veckor sedan. Kort och gott en bra dag i Rättvik där jag slutade 11a totalt efter att ha packat sämsta avslutningsbenen i andraklungan. 

Idag var en ny dag och ny tävling i form av engelbrektsturen 67km. Loppet är en snabb men fin historia och i år var det kruttorrt. Höll mig långt fram på banvallen och I första backen efter ca 5 km. Hängde med täten där och I första utförslöpan. Men i andra backen fick jag släppa och bildade en andraklunga med folket bakom. Lättade över att Lagercrantz satt med där för vi brukar köra bra tillsammans. Denna klunga var stor och lite osynkad men ändå sprack det aldrig av trots att det gjordes försök. Ett tag svansade jag lite för långt bak i klungan och blev orolig. Tog mig i kragen och avancerade i tid innan det sprack av. Loss kom jag, Lagercrantz, Stefan Carlsson och Daniel wennergren plus en till som jag inte kände igen. Vi höll ihop sista 2 milen och fick spurta om platserna 7-11. Jag gav lite mer än för två veckor sedan och kunde iaf knipa tiondeplatsen! 




Tack Anders almhed för sällskapet, langningen och alla ovanstående bilder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar