söndag 18 juli 2010

Helg i Göteborg


En Ekoburgare intogs i gräset med ett glas öl!

I väntan på Winnerbäck spelade bland annat Laleh.

Lars Winnerbäck, och en kunnigt fan vet exakt vilken låt det rör sig om!
Lars i centrum!
Efter ca 1min och 53sek inne på Liseberg så står jag som segrare i chokladhjulet!

Ja, jag och Marie har alltså varit i Göteborg sedan fredagseftermiddag för att se Winnerbäck på kvällen. Vädret kunde inte vara bättre, och det menar jag, sol och lite fläkt och verkligen inte kallt och inte varmt och ändå inte blåsigt. Var oroliga inför ovädret på lördagen, men det skulle bli ett senare problem. Konserten var en helkväll från kl 18. Det skulle vara diverse förband och dem som jag såg var Melissa Horn(Väldigt bra), Laleh(Väldigt bra på scen) och sedan Winnerbäck med band. Detta var sjätte gången jag skulle se honom, och börjar lära mig hur det fungerar på hans konserter, och att man aldrig blir besviken. Men efter en ganska lam inledning så drog konserten igång och blev otroligt bra och avslöt på ett ännu bättre sätt! Så det var en stigande stämmning! Även om det närmade sig midnatt blev det inte kallt, det var perfekt!
Dagen efter, skulle vi självklart ha sovmorgon och inte visste vi vad vi skulle göra eftersom det var utlovat regn/åska/blåst i stora mängder, uppemot 50mm. Vaknade till vid 8 av ett hårt regn. och somnade om till 9. Då väntades en god hotellfrukost och ännu tvivel om vad ska vi göra, det regnade lite och var grått. Men vartifrån det fina vädret kom som innehöll sol/molnigt, ingen blåst och lagom varmt för Liseberg kom ifrån, det vet jag inte. Men dagen blev helt klockren även idag Lördag! Vi tillbringade dagen på Liseberg och även lite letande efter bra cykelbutiker, hittade en som verkade väldigt lovande, men som tyvärr var stängd.. Kl 13 stängde dem i en storstad?????,,?? Vi var där 13:20. På Liseberg så ska man itne bärja med chokladhjulet ifall man har otur att vinna med en gång. För man kommer få släpa på en jäkla chokladkaka hela besöket vilket ställer till det om man ska åka något och det blir ganska tungt.
Det har varit en jättebra och trevligt helg!
Ännu är hela söndagen kvar också, får se vad jag gör idag.

1 kommentar: