tisdag 4 september 2012

Värmlandsserien

Ikväll tog även årets Värmlandsserie i MTB slut, det har varit 6st tävlingar under säsongen och 5 resultat räknas in i totalen. Ikväll gick tävlingen i Karlskoga, och jag tycker dom har fått till en riktigt fin bana, det enda jag saknar är en lång backe, men den tillåter ingen vila någonstans. Det finns ett parti där jag absolut inte får något flyt alls, studsar hej vilt åt alla håll. Jag och Micke drog iväg och skapade en lucka till de övriga på första varvet, jag i tät. Ut på andra så går han om just på det partiet där jag inte får något flyt alls, han säger likadant om det stället, men där går det fortare för honom. Men jag har inga problem med att täppa till efteråt. Så i de rest tre varven ligger han metrarna framför mig, och dagen avgörs på en spurt där jag avgör tidigt! Det var första spurten för mig, och att den resulterade i vinst känns gött! Innan kvällen hade jag tre vinster i serien, så jag visste att jag låg bra till i totalen och behövde inte stressa då jag inte behövde full pott idag. Men Micke var stark och syran fanns i benen bitvis. Det blev ett riktigt bra pass ikväll!

Så förra året lyckades jag vinna i en av de här tävlingarna, och det var i den som var DM, och kom nog två i serien tror jag. I år vänder jag på steken och kom tyvärr tvåa på DM och tar istället hem serien.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar