söndag 2 september 2012

Bockstensturen

Igår var det dags för sista tävlingen i Långloppscupen, Bockstensturen i det alltid fina Varberg!
95km, med endel ordentliga backar att ta sig an, glömmer från år till år att även Varberg inbjuder till lite klättring! Jag satt med fint i masterstarten på asfalten, bland de främre, men efter en krasch som hördes som otäck så blev jag lite mer avvaktande och tappade inför den viktiga åkervägskörningen. Där tappade jag första grupp och fick sedan gå med andra grupp. Gick fint i första långa backen och kunde avancera, sedan låg jag i ingemansland i stort sett hela de rest 75km. Jagade ikapp Johan och en kolmårdare ett tag, men efter att jag missat en flaska vid langningen och kört torrt så tog jag två muggar sportdryck vid nästa kontroll och de gillade inte min mage, för mycket vid ett tillfälle eller fel sort med dricka, så fick jag magproblem. Och då släppte jag Johan och kolmårdaren och fortsatte ensam att kämpa på. Christer räddade upp situationen med drickan och överaskade med att stå längs med en vägkant! Därefter fick jag tillbaka lite krafter, och kunde ensam hålla mig framför den ca 10man stora klunga som jag hela tiden såg bakom mig på de öppna fälten på vägen tillbaka till varberg(hörde efteråt att deras samarbete inte fungerade så bra). Så jag höll min placering in till Varbergs fästning och målet och kunde andas ut. Kom i mål som 12a idag och det kändes riktigt gott! Magen fortsatte att krångla efteråt, och det jag var inte så sugen på att äta och återfå energi tyvärr... Visste att jag skulle behöva ha ny energi inför en tävling som skulle gå morgonen efter. Jag och Marie begav oss hem när vi var klara och hade ett matstopp längs vägen hem. Hemma i Kristinehamn ca 21:30.

Idag var klockan ställd tidigt och jag skulle försöka tagga till för DM i Karlstad, vaknade halv sju och det regnade ute. Vi åt frukost och for till Karlstad. Banan i I2 skogen blir fruktansvärt hal när det regnat, det är stenhäll med rötter, och inget av det passar ihop med regn. Benen kändes helt okej trots Bockstensturen och 5timmar i bil efteråt som uppladdning. Det var lite segt de två första varven, men 3/4 så hade jag kommit igång. Men idag var Tobias för startk samt att jag drog omkull på stenhällen på andra varvet, då passade han på att gå om och gasa lite extra, och det plockade jag inte in. Var ca 20sek efter in till mål. Tråkigt att vurpa bort sig när det nu var DM och min födelsedag idag...:).

Efter denna intensiva tävlingshelg så åkte jag och Marie vidare direkt efter tävlingen till Filipstad och Oxhälja marknaden (typ Sveriges största) och gick runt där en stund. Nu är vi hemma och ska hålla kväll och slappna av. Har varit en fantastisk helg, intensiv men riktigt bra:)! Har hänt mycket och det bästa var förlovningen i Fredagskväll!

Starten Bockstensturen
Jag vid målgången
Dagens Värmlandsserie, ut på andra varvet och jag har ännu inte vurpat. Jag och Tobias

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar