tisdag 8 maj 2012

Värmlandsserien del 1

Ikväll var det premiär för värmlandsserien. Jag hade hemmabana då det var Kristinehamns multisport som bjöd in till race. Det är en väldigt intensiv bana, mycket tvära kurvor med inbromsningar och accelerationer, någon kort intensiv backe också. Inget tekniskt underlag, utan bara ren racing. Det var ett stort startfält som slöt upp, mycket tack vare OK tyrs enorma MTB satsning, kul!

Till racet:
Starten går och jag är så fruktansvärt starträdd, kommer in på första stigen som 10-12 hörde jag efteråt, tar ungefär 1varv innan jag är om alla utom ledaren (varvet tar ca 6min), in på andra lyckas jag gå om honom också, och då gäller det bara att mata på och skapa en lucka. Lyckas med det och håller det in i mål, det var riktigt jobbigt, visste att Tony Falk var närmast jagande, och jag vet att han är stark. Men körningen kändes smidig och säker idag, så det gick hela vägen in i mål! Körde mina 6varv på 33:47. Riktigt skönt att få inleda värmlandsserien med en vinst! Nu vet jag att jag missar nästa deltävling som går i filipstad om 2veckor, väldigt synd, gillar skogarna där. Men det kommer fler tävlingar i serien!

Nöjd med kvällen, nu ser jag fram emot Billingen som är nästa tävling på schemat, lite träning och vila fram dit förstås.

3 kommentarer: