söndag 20 maj 2012

Kattegattstouren

Har precis anmält mig till Kattegattstouren, ska bli intressant att köra de två tävlingarna som jag aldrig kört. I år tillhör de ju Swecup, och med ypperligt boende hos Överlida Hotell så tackar inte jag nej till en fin tävlingshelg!

Tävlingen går i Varberg, vilket genom bockstensturen har kommit att blivit ett favorit besöksmål i sverige för mig och Marie, har alltid haft fint sensommar väder och en fin stad där i början av september. Vi brukar bo på Överlida Hotell som ligger i Överlida, som är ca 25min bilresa från Ullared och det kända Gekås! Det är ett fint och trevligt hotell som vi även kommer utnyttja på bockstensturen i år. Gå in på deras hemsida och boka ett bra boende du också om du ska på shoppingresa till Gekås, eller cykla en tävling i närheten!

Överlida Hotell

Ser fram emot två tourer kommande helger, först Borlängetour som jag inte fullföljde förra året då cykeln gick sönder på XC-loppet i en vurpa och helgen efter mitt första kattegattstour!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar