söndag 6 maj 2012

Dubbelhelg

Två intensiva tävlingsdagar är nu avklarade. Riktigt fina genomkörare för kroppen. Man har fått ventilerat ordentligt samt hålla i styret och ha tungan rätt i mun. Jag är toknöjd med denna helg, tekniken är inte min starka sida, men jag har klarat banorna galant tycker jag. Den nya cykeln gör detta lekande kul! Jag har varit lite försiktig i starten, vilket jag alltid brukar vara, men efter startvurpan i kvänum, har jag säkert blivit lite mer försiktig, omedvetet, så det ska jag försöka träna bort. Man har träffat mycket trevligt folk, och tack till Jespers kompis från MTB täby som slängde till mig en flaska med dryck under högaliden tävlingen, och till Adam som stått för bra boende och sällskap samt langning och hejaklack idag, det stärker! Dagens tävling, gick lite bättre än gårdagens race, var lite mer med hela tiden, och låg inte lika ensam som igår, idag hade jag lite sällskap av en kolmårdare samt Meridacyklisten Samuel, där jag drog det kortaste strået. Går lite väl sakta utför, men lite starkare uppför. Nu ska jag försöka ladda om inför värmlandsseriens premiär på tisdagkväll, då det är hemmabana. Hoppas inte stelheten i benen sitter kvar tillsdess.

Nu är det sängdags inför en ny arbetsdag, kl 07.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar