söndag 25 augusti 2013

Marathon sm


Vi kom ner till Hässleholm igår förmiddag. Jag och Rille rullade nästan hela banan, det tog tid när man körde i behagligt tempo, ca 2h var vi ute. Hittade ett riktigt bra spårval vid kaspers stenar. Efter det så åt vi medhavd mat och sedan checkade vi in på vårat B&B, var lite skeptisk först men det visade sig att ägaren var en skön gammal känd amerikansk jazzmusiker! Vi sov bra och fick okej frukost!

Idag var det då äntligen dags, det andra stora målet för året, det första klarade vi av förra helgen, cykelvasan. Jag var i tid även idag och allt var ordentligt förberett. Jag stod längst fram och hängde med helt okej under startloopen. Sen gick vi ut på varv ett och då började tre timmars hårt slit. Låg för det mesta helt själv och körde mina spårval, hade alltid någon i sikte både framför och bakom mig. Första varvet var mitt sämsta, hade några misstag. Var tvungen att kliva av efter ett misstag, vurpade och körde ner i ravinen och fick springa upp. Rille skötte langningen till mig och Jesper, vilket han skötte kanon, tack! Även han som kör hem nu, riktigt schysst att ha en serviceman med mig! Andra varvet var nästan perfekt. Matade på ordentligt på de korta grusvägarna och enkla stigar och safade utför och på de mer krångliga ställen. Släppte ingen förbi mig och tog några värdefulla placeringar som gjorde att jag helt slut kunde gå i mål på en nionde plats! Riktigt nöjd idag, topp 10 var målsättningen.

Återigen har Hässleholm ck och snapphaneturen har levererat en perfekt tävling med underhållande och krävande bana! Skitskoj!


en fikapaus under bantestet.

Rullar ur benen.

Dagens frukost.

Rille är klar för dagens langning.

Jag var faktiskt trött vid målgången idag, och nöjd!

Klubbkamrat Anna Davidsson tog hem D40, stort grattis! Kul med ok tyr på pallen! Calle Friberg vann före Fredrik Ericsson.

2 kommentarer: