lördag 31 augusti 2013

Bockstensturen 2013

Marie och jag var på plats i god tid vid startområdet och roddade med allt som ska roddas. Styrde upp lagningen där jag fick hjälp av Jespers langningkille och så Marie som tog den sista, langningen fungerade väldigt smidigt under loppet. Starten gick 11, jag stod längst fram. Idag kände jag för att vara het på gröten och la mig längst fram under asfaltskörningen ut ur varberg, när vi kom ut på åkervägarna la jag mig lite bakom förste man och hängde mig fast där. När stigningarna sedan började lyckades jag gå med första gruppen över de två stigningarna som kom där, sen släppte jag och åkte med andragruppen resten av racet. Försökte vara så aktiv som möjligt och var uppe och drog mycket. Det började regna efter ca 20km, så det blev ordentligt lerigt och halkigt resten av racet, tungan var rätt placerad i munnen och jag höll mig på hjul. In till varberg kom jag sedan med Johan och Fredrik som jag legat med större delen av loppet, när farten rycktes upp lite vid förvarningen och jag hade inget att svara med. Så rullade in strax bakom dem som en nöjd 8a. Alltså klarade jag ett delmål till i år och det var en topp-10 placering i en cuptävling. Väldigt nöjd!

Marie fotade start och målgång, här kommer lite bilder. Hittar ni en intressant bild på er så ta gärna för er men då gärna med en hänvisning hit!













Nu är vi tillbaka på Överlida Hotell där vi stannar inatt också, skönt att ta det lugnt efter ett race för en gångs skull. Tony på hotellet har bjudit oss på grill & pizzabuffé ikväll, så vi ska strax gå ner och låta oss smaka!

2 kommentarer: