tisdag 20 augusti 2013

Värmlandserien

Packade in cykel och allt i bilen under min lunch, även Kents grejer då vi skulle åka direkt när jag slutade jobbet vid 17. Vi for mot Filipstad, bytte om och testade banan. Filipstad har ett väldigt bra område för Mtb på sommaren och nu även med riktigt fräsch omklädning! Banan var riktigt fin ikväll, inte så blöt som den brukar vara. Tog täten i starten och fick med mig Fryksenius på hjul. Han höll hårt på mitt bakhjul under 2,5 varv. Jag hann bli lite stressad då jag fick för mig att han hade det då enkelt där.... Vid ett parti när jag kikade lite över axeln och tyckte mig se att han släppte en lite lucka så gasade jag lite extra, han blev nog lite stressad och la sig i nästkommande hala kurvan. Då vart det all in och sen slappnade jag av när jag kände att han var på behagligt avstånd. Så kunde ikväll iaf få rulla först över mållinjen efter fyra varv. Det var riktigt skönt!

Har efter cykelvasan slagit två rekord här på bloggen, först 360 unika besökare på bloggen under lördagskvällen, följdes upp på söndagen med 476 unika besökare. Det var ju också riktigt skoj! Ni är välkomna tillbaka hit!

1 kommentar: