söndag 11 augusti 2013

Finnmarksturen med målbilder

Med målbilder dock utan min målbild. Jag och Marie fick tillsammans stå att se målgångarna idag efter att jag punkterat en och sedan två gånger. Hade bara med mig en slang, så när jag efter 25 Km kände ett genomslag som resulterade i en punktering strax innan Brunnsvik så kastade jag in handduken idag. Fick låna en äldre dams mobiltelefon och ringa Marie som kom och hämtade mig där. Dagen började med uppehåll i Ludvika, som övergick i hällregn samtidigt som startern sa 1 minut kvar till start! Sedan regnade det på tills strax efter jag fått min andra punktering. Masterstarten var lite annorlunda idag då man bakat in så många kurvor som man kunde, en mötande bil fick vi också uppleva. Jag rasade såklart långt bak i ledet då, men försökte avancera när backen började, lyckades jaga ikapp och lägga mig med andra gruppen tills jag på första riktiga stigen hörde att det pös till, utan något genomslag eller skärsår på sidorna av däcket. Utan det läckte mitt på däcket, mitt på mönstringen. Försökte först bara täta med skummet i däcket, men gick inte. La tillslut i en slang. Själva punkteringsmomentet gick ganska snabbt idag, men däremot när hjulet skulle tillbaka på, så tog det tid! Kedjan hade kilat fast sig innanför det inre drevet och det uppfattade aldrig jag, så jag fick omöjligen på hjulet och fattade inte varför!? Tills jag listade ut varför. Rullade iväg långt, långt bak. Ganska uppgiven för dagen och började jaga på, hade blivit frusen och riktigt blöt av uppehållet. Vid andra punkteringen var det bara att kasta in handduken. De två viktigaste målen för säsongen står och knackar på dörren och det fanns ingen anledning att kall och blöt "leta" reda på en slang till för att fullfölja och eventuellt dra på sig en förkylning inför de viktiga helgerna.

Detta kan ha varit min första DNF under de här åren på långloppen iaf, minns inte någon just nu iaf. Tack för hejjaropen ni som körde förbi mig i spåret medan jag stod på sidan. Alltid uppmuntrande!








Och här kommer målbilderna:














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar