fredag 16 augusti 2013

Maries Cykelvasa 45km

Här kommer ett gästinlägg från Marie!

Idag var det dags för mitt första lopp på mtb, Cykelvasan 45 km.  Efter att ha skadat knät tidigare i somras, då jag fick ha ett träningsuppehåll på drygt 8 veckor, var min målsättning att komma i mål på ca 2,5 h.

Loppet gick riktigt bra, jämfört med Kortvasan och Tjejvasan på skidor tycker jag att det flöt på mycket bättre och deltagarna var duktiga på att visa hänsyn mot varandra. Jag cyklade hela sträckan utan att stanna vid någon kontroll och tiden stannade på 2:03:55. Som tur är så slapp jag missöden; var lite nervös för punktering som jag ännu inte har lärt mig att laga... Vi hade också tur med vädret - uppehåll men mulet och ca 16 grader.

Jag är väldigt nöjd med tiden och hela upplevelsen och ser fram emot att köra nästa år igen. Som vanligt när det gäller Vasaloppet så är allt väldigt proffsigt arrangerat och det gör dagen så mycket roligare. Tack Jakob för pepp och fix med cykeln!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar