fredag 9 augusti 2013

Stugcykling

Gjorde en favorit i repris från förra fredagen och cyklade upp till stugan. Denna gång hade jag sett ut en ny väg under första halvan av sträckan för att slippa köra på 26:an. 26:an är alltid mycket och stressig trafik. Många trafikanter som vill upp till det idylliska Dalarna. Så nu blev det en väg med grus istället och ingen trafik alls! Skrapade dessutom till med lite fler höjdmeter samt en rejäl backe som jag helt missar annars. Win win!


Körde dessutom uppför segmentet Nordmarksbacken som är en ganska bra stigning, hade inte koll på vart segmentet gick så jag stannade strax efter där jag trodde att det tog slut, för backen planar ut en stund innan den tar fart igen, men tydligen fortsatte segmentet ett tag till efteråt fick jag se nu. Lite trist. Men iaf, kör man hela den så har man en stigning som kanske tar 15-16 min en snabb dag!

Nu ska jag försöka ladda benen inför Finnmarksturen på söndag. Har haft en bra träningsvecka med endel mängd, så får hoppar benen ändå vill kvickna till innan söndag.

1 kommentar: