torsdag 15 augusti 2013

Inför Cykelvasan

Idag på förmiddagen gjorde jag sista träningspasset inför cykelvasan på lördag. Brukar köra dagen innan egentligen, men med lite resande, dåligt väder prognos osv, så körde jag det idag. Tror inte det ska påverka något negativt, utan hoppas det kan ge fräscha ben på lördagmorgon. Nu har jag varit iväg och hämtat bilen för helgen, den perfekta Volkswagen Caddyn som har följt mig under sommaren, perfekt cykelbil!
Packande påbörjades i eftermiddag, ännu ganska tomt!
Imorgon kör Marie sitt första lopp på MTB, ska bli väldigt roligt att få stå på sidan och heja på henne efter alla gånger hon står och hejar på mig och är mitt stöd. Ska jag få ge lite tillbaka nu! Efter det åker vi vidare till Sälens vandrarhem som blir boendet till lördagen. Då vankas det tidig morgon, och sedan start kl 09:00! 
Jag känner mig väl förberedd att ta mig an fäders spår ännu en gång, faktiskt har jag mer rutin av fäders spår på snö än vad jag har på detta underlag. Men nu kör vi!

Vet inte hur uppdateringar kommer bli från och med nu, i Sälen vet jag att det är dålig internetmottagning, men kanske kommer något imorgonkväll innan vi är där.

Vill man följa mig eller Marie under loppet så gör man så här:

Nedan är taget ifrån vasaloppets hemsida där det står hur ni gör om ni vill följa mig eller Marie.
Marie startar imorgon fredag kl 13:05 och kör då Cykelvasan 45KM och jag startar på Lördag kl 09:00.

Mitt start nr är 13 och Marie åker med start nr: 5448.

Min kod blir alltså: CV90 13
Maries kod blir: CV45 5448

App och sms-bevakning
Håll koll på familjemedlemmar, vänner och konkurrenter när de kämpar sig fram längs spåret. Med Vasaloppets bevakningstjänster kan du bevaka hur många personer du vill och få löpande tidsrapporter från spåret. Tjänsterna finns under såväl vinter- som sommarevenemangen.
SMS
Följ dina familjemedlemmar, vänner och konkurrenter när de kämpar sig fram i VasaloppsArenan. Genom att skicka ett sms med koden för aktuellt lopp och startnummer på den deltagare som du vill följa får du löpande tidrapporter under loppets gång. Sms-tjänsten är tillgänglig i Sverige, Norge, Danmark och Finland. I dagsläget är dock samtliga bevaknings-sms på svenska. Priserna för de olika loppen framgår i tabellen nedan.
WyWallet? För sms-köp i Sverige behövs ett registrerat konto hos WyWallet. Med deras utvecklade tjänst är det lika enkelt som förr! Har du ett privat abonnemang skapas detta automatiskt när du gör ett köp, och du behöver alltså inte göra någon specifik registrering. För företagsabonnemang och oregistrerade kontantkort behöver du själv skapa ett konto i appen WyWallet eller på wywallet.se och välja betalsätt.

Så gör du för att starta en sms-bevakning:
Skicka ett sms med koden för aktuellt lopp (se nedan) och startnummer på den deltagare du vill följa till 72777 (för Sverige), så får du löpande tidrapporter under loppets gång.
Landsnummer: Sverige: 72777, Norge: 2223, Danmark: 1230, Finland: 17151

Vasaloppets Sommarvecka
LOPP
KOD
PRIS
CykelVasan90
CV90 startnummer
35 SEK, 35 NOK,
35 DKK, € 3,5
CykelVasan45
CV45 startnummer
25 SEK, 25 NOK,
25 DKK, € 2,5

(Exempel Sverige: sms:a CV90 12488 till 72777)

Mobilapplikation – Vasaloppet Sommar 2013
Med Vasaloppets mobilapp kan du följa vilka deltagare du vill i alla våra lopp! Dessutom får du kontinuerligt alla våra nyheter som publiceras direkt in i din mobil. Appen finns tillgänglig för iOS och Android.

I appen utgår du från vilket lopp du vill följa. Du kan söka efter deltagaren via startnummer eller namn. Köper du minst två bevakningar eller fler i samma lopp kan du dessutom jämföra deras tider vid alla officiella passeringar och i mål.

När du köpt en bevakning på en deltagare i ett lopp får du kontinuerligt passertider från alla de officiella kontrollerna som passeras. Du får också en uppskattad tid för när deltagaren beräknas komma till nästa kontroll eller i mål. Tiden baseras på genomsnittshastigheten, men tar inte hänsyn till väderförhållanden eller några andra eventuellt påverkande faktorer.

Appen fungerar även efter loppet, så du kan i efterhand enkelt följa och jämföra din egen och dina vänners tid. Appen fungerar även som en nyhetsapp med alla webbnyheter från Vasaloppet.

Antalet bevakningar är obegränsat och kostar 7 kronor per deltagare och lopp. Notera att det krävs internetuppkoppling för att push- och resultatuppdateringar ska fungera.

För att hitta appen söker du på ”Vasaloppet Sommar” i Appstore eller Google Play.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar