tisdag 3 september 2013

Dm Värmland

Ikväll var det dags att avsluta Värmlandsserien i Mtb, samt att köra Dm. I år gick det på hemmaplan i Kristinehamn arrangerat av min gamla klubb Kristinehamn multisport. De var jättebra gjort, bra snitslat samt så hade de lyckats få till en bra bana som var ännu bättre än förra året, några nya partier som passade bra in i banan! Jag känner till terrängen ganska väl där, och starten gick så fick jag mig en push och kom efter redan lite där, men startloopen är lång och det fanns möjlighet att rätta till det redan där. Så jag kom först in på stigen och varv ett av fem började. Jag hade några stycken jagandes, närmast var Johan som är fortsatt stark i år. Han gav sig dock efter ett varv, och jag kunde få köra kontrollerat resten av tävlingen. Hade bra sparring ifrån sidan som gjorde att jag ändå gav lite tryck på pedalerna. Det var ovanligt mycket folk runt banan vilket också var kul! Var skönt att få knyta ihop säcken och ta hem värmlandsserien samt att få Dm-titeln.

Nedan kommer någon bild från tävlingen, Marie var där och fotade så inom någon dag kommer ett så kallat bildbombsinlägg med bilder på många av er som var där och cyklade. Så kika in igen!




Nu är det dags att sova, imorgon blir en sväng på jobbet under förmiddagen, och studier på eftermiddagen.

Kika in senare för fler bilder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar