lördag 26 maj 2012

Borlänge tour XCO

Så var XCOn överstökad. Banan var mycket upp och ner kändes det som, plus att det gärna var sand eller grus i backarna. Kom iväg hyffsat i starten, och kunde jobba mig uppåt när det blev uppför. Kändes mig fräsch på andra varvet och gjorde en liten attack med den klungan jag låg vid och kom faktiskt iväg lite, men i en 180graders böj som jag tänkte att här är det nog rakt fram, men när jag kom på och även fick se att här svänger det minsann, då hade jag redan börjat pressa bromsen och svänga lite, så jag la mig ganska hårt i utkanten av kurvan. Då kom genast de 6 om, och jag tappade lite motivation, men hade de inom synhåll för det mesta, och ju fler varv vi avverkade så splittrades den upp mer och mer, och jag kunde iaf ta några placeringar då. Annars tycker jag cyklingen fungerade underbart idag, men mer problem runt omkring i stället. En felcykling för att det var dåligt markerat, en vurpa, ett kedjehopp så jag fick stanna och många kedjeavkastningar som gick att rädda med att växla lite. Tror att kedjan tjocknade igen av allt damm, hade min vanliga kedjesmörj som är en blöt variant, och inte räknat med inför borlänge att det skulle vara dammigt som bara den!

Men summerat med dagen är jag riktigt nöjd, känns kroppen och benen bra är jag nöjd. Tyckte det kändes stabilt med de killarna jag hamnade med. Rullade in på en 24 plats av 40 fullföljande och kanske 43 startande?

Tyvärr fick Tobias bryta då han inte riktigt kände sig helt frisk från sin förkylning, men han var snäll och stannade kvar för att hjälpa mig med langningen, tack!

Mathias Wengelin upprepade gårdagen med en vinst till! Dom åker riktigt fort där framme i toppen!

Eliten startar
Bild från Borlänge cykelklubb

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar