torsdag 4 oktober 2012

Björkvallen MTB

Var ett tag sedan jag brottades runt i skogen, så ikväll kände jag för att ta 3varv på mina långa MTB-bana, Björkvallen. Det var riktigt blött i skogen, jag har aldrig sett den banan så blöt, inte ens efter snösmältningens första pass... Halkade runt på rötter och tog det lugnt, hade inget mål med passet förutom att ha kul. Det hade jag! Körde andra varvet åt fel håll, och banan var som en helt ny bana. Kan tänka mig att det är så jag kommer köra den banan nästa år. Bra med variation, klättringarna blir nog lite större utmaning än dagens klättringar. Den är ca 7km lång, perfekt att nöta på då den är så pass lång så det inte blir tråkigt och enformigt. Nu har jag tvättat av mig och cykeln all skit, och maten är precis i detta nu klar. Så hej så länge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar