tisdag 22 januari 2013

Grejjar och nästan påkörd

Idag har jag haft en vilodag, den sitter fint och är välplanerad. Så efter jobbet får man passa på att grejja med annat. Bakade först Thekakor, utav mitt sista Bakepro från Dalblads, har nu tagit slut på en sådan förpackning och är positiv till det! Det smakar bra och gör verken lite mer proteinrika, vilket känns bra ibland! Efter detta passade jag på att laga lite mat också, vilket resulterade i några matlådor också, då vi inte skulle äta någon mat ikväll. För då ville man ju ha färskt bröd.

Annars är det inget nytt, vi fortsätter i vinterlunken och väntar nu på våren ordentligt faktiskt.

Höll förresten på att bli påkörd av en bil idag när jag cyklade hem på lunchen, närmare utan att inte klara sig kan man inte vara. Jag fick iaf hoppa av cykeln och vika omkull den på något mörkligt sätt så jag precis klarade utan att toucha bilen. Chauffören stannade och frågade om det gick bra iaf. Är lite osäker på hur reglerna är just vid den vägen/korsningen, ska ta reda på det tänkte jag. Har cyklat den vägen nu i 2,5 år, morgon, 2 gånger på lunch samt hem från jobbet och man är ju rutinmänniska. Har det inte kommit någon bil på 2,5 år så gör det ju inte det idag heller... Det är en lurig och skymd korsning iaf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar