söndag 21 april 2013

Norges cup

Då var jag hemkommen igen efter en helg i Oslo, som jag skrev tidigare så har vi hållit till på Stians Sport i Oslo. Där har vi samlats Merida från Sveige samt Norge. Har varit mycket folk och väldigt roligt att få vara med på det som dem hade ordnat! För min del så blev deltagandet i Norges cup nyttigt och lärorikt! Mer tekniskt än vad jag brukar köra, så ju fler varv vi körde idag desto bekvämare kände jag mig under loppet. Starten gick och jag var ganska avvaktande, samt med strul under de två inledande varven så kom jag onödigt långt bak. Fick kedjeproblem, kedjan vek sig dubbel vid vevpartiet, samt ett annat när jag fick ett missljud som var värt att kollas upp innan jag körde vidare. Men därefter har det gått bara bra idag, det var riktigt roligt. Banan var lerig värre. och tungtrampad. Langningen skötte Petter perfekt idag åt oss cyklister, han hade fullt upp. Tävlingen vanns av fjolårsmästaren i NM, Håkan Austad. Emil Linde körde in på en fin femte plats, och jag kom på en 26 plats av 42 startande.
Det var många Meridacyklister som gjorde väldigt fina resultat i helgen, mycket roligt!

Norska Meridacyklisten Martin Haugo filmade banan från sin träning i fredags:

Som vanligt gör filmer inte verkligeheten rättvis:).








Har varit en grym helg, men alltid skönt att komma hem igen! Snart dags att sova och så en ny vecka som tar fart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar