måndag 16 juni 2014

Långloppsdistans

Idag körde jag en skogsdistans på min egenkomponerade långloppsbana, efter som jag ville ha 4 timmar fick jag skarva lite efteråt. Så då blev det lite nya stigar ute vid skärgården, tappade armvärmarna och fick cykla tillbaka efter dom och då hamnade passet på dryga 4 timmar. Mosig i benen nu, hade hoppats kunna sno till mig en tvättid men fick ingen förrän i ottan imorgon. Det enda jag kunde tänka på när jag var ute och körde min bana var att den är riktigt fin faktiskt. Tror den skulle kunna kvala in till en SM-bana för långlopp. Den mäter 70 km och tar mig ungefär 3 timmar i dagens fart som var allt mellan distans till tävlingsfart, jag blandade och gav idag kan man säga. Någon skarv kan man alltid lägga till för att göra det lite tuffare om man skulle göra tävling av det. En backe till på ca 100-150 hm hade varit perfekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar