söndag 7 juni 2015

Lidaloop

Började dagen på hotell i Södertälje med frukostbuffe, följde upp frukosten med en nykterhetskontroll efter bara någon minuts körning. Väl framme vid lida var jag strax innan nio och fick stå på den stora parkeringen vid området. Vanligt grej och snack innan start och styrde upp langning med Haglidens fästmö Emma. Tack för det!

Starten gick fint i år och jag satt med långt fram, någonstans runt flygfältet hade vi lyckats bryta oss loss till en förstagrupp som vi höll ihop till inledningen på de sista stenhällsstigarna på loop 1. Där spkitrades det något och första gruppen minimerades nog till 3 stycken och sedan en grupp på två personer och tätt efter dem kom jag och Johan Norén. En bit in på andra loopen fick jag bra flyt i skogen och fick lucka till Johan. Det kändes riktigt bra faktiskt. Men punkterade efter dryga halva loopen och det med ett ordentligt skärsår i däcksidan på dryga centimetern. Fick slänga i slang och minuterna försvann. Även många placeringar. När jag väl var igång var det full jakt som gällde och lyckades avancera upp till en 15 plats. Riktigt tråkigt att punktera bort sig idag, men ändå ett stabilt resultat men jag ville högre idag. Jag gillar lidaloop och hade bra känsla så var ordentligt sugen på ett bra resultat idag. Får ladda om till nästa långlopp för mig som blir Mörksuggejakten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar