torsdag 2 juli 2015

Island games XCC

Igår var det en revanschsugen Jakob som åkte till peoples park mellan 14-16 för att träna på den öppna träningen. Kommer dit och möts av att jag inte är "on the list". Jag kan inte göra så mycket mer än att låta lagledare, tävlingsledare och kommissarier göra sitt. Tydligen lyckas inte de heller ordna det och det krävs personer med högre makt inom Island games. Den öppna träningen stänger och jag har tappat all energi. Kul att åka långt och lägga pengar och energi på det här. Men i slutändan så står jag på startlinjen kl 19!
Inte kört banan när starten går vilket alla förstår är en tjuvstart, men inte någonsådan som någon gynnas av, då alla slog av för att sen gasa på igen. Vi kör ett helt varv innan de flaggar av för omstart. Då låg jag 10. Vi samlas för omstart och en av kommissarierna börjar prata om Line up så som vi stod innan. Ö-vis med den högst klassade längst fram och resterande ur truppen på rad bakom. Men det händer inget innan starten går och jag står då bakom en mur av tre Isle of Men killar, som inte står på led! Försöker skrika att så här kan det inte vara. Men starten går och jag är nästan sist av oss dryga 40 åkare.
Varför omstarta när man inte gör det klokt ändå?
Då är jag riktigt besviken. Men finns ju inget att göra. Jag trivs på banan och har kul iaf och kör upp mig till 13 plats. Riktigt skoj med ett stadscriterium!
Nu har jag sovit några timmar och väntar på shuttle till flygplatsen. Ett kaosartat mästerskap, men ett första och lärorikt.
en bild från xco
Efter omstarten då jag skriker några ord om det hela
När jag greppat situationen och kör på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar