tisdag 31 mars 2020

Utomhus

Ett av många morgonpass innan jobb och frukost!
Nyligen kom det väntade beskedet att Lidingöloppet och Billingeracet får ställa in sina lopp pga covid-19. Väldigt tråkigt men förståeligt att utomhussäsongen flyttas framåt dag för dag. Jag har haft en bra träningsvinter och har annars börjat känna mig riktigt sugen på att få tävla lite.

Det känns som om de flesta tävlingarna denna sida om midsommar kommer att få ställas in. Det är väl vad jag börjar förbereda mig på. Då vi även väntar tillökning i familjen i Augusti så blir inte säsongen så lång på andra sidan midsommar för egen del. Så för att råda bot på lite tävlingsabstinens och för att även motivera kommande träningsvinter inomhus har jag klickat hem en trainer. Så snart är min tanke att ge mig in i en ny värld av cykling som jag aldrig har testat på. Ska bli riktigt spännande att få testa att zwifta!

Men bilden ovan är nog ändå det jag njuter mest av, cykling ute i det fria där man möter dagen och solen. Det kommer alltid vara därför jag cyklar. Jag behöver inte ha alla tävlingar. Cyklingen och motionen i sig är något som motiverar mig och något jag behöver för att få energi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar