söndag 12 april 2020

Igång med zwift

Fick äntligen hem min trainer i torsdags. Så på långfredagen hade jag premiären i zwifts värld Watopia. Kom upp ur källaren och var riktigt nöjd. Inser att det kommer bli lätt att köra sig trött på zwift. En premiär och allt var nytt. Lite svårt att navigera bland all info man fick ifrån zwift och svårt att avläsa banprofilen.

Dagen efter hade jag tänkt ställa upp i första tävlingen. Tänkte att det blir väl en dryg timme jag kör. Valde något som hette climb challenge och det blev ju svettigt värre.... Efter en timme när jag började känna mig nöjd kom vi tydligen fram till alpe de zwift. En klättring som jag avverkade på knappa 50 min. Svettigt värre igen.

Väldigt kul med en smart trainern att man slipper justera något själv det är bara att följa med och ta i. Man slipper tänka som jag gjort tidigare på monarken med kp och kadens. Skönt!


Nu har jag precis varit nere i källaren och möblerat om. Har nu tre fläktar istället för en och lite bättre struktur på allt! Får dock inte zwift companion att fungera som den fjärrkontroll som jag har läst att man ska kunna ha. Mycket att lära än! 

Tänkte vara med i scf tävling på torsdag. Läste då att man ska ha en mountainbike, och har börjat fundera på att jag måste byta cykel i tid så jag får allt att fungera. Men nu på senare har jag kanske börjat förstå att det är i zwift man ska ha en MTB och inte vad som man har i trainern som spelar roll🙃.

1 kommentar:

  1. Zwift ger dig också en MTB när du klickar in dig i startfållan. Ses på torsdag!

    SvaraRadera