onsdag 29 april 2020

Alternativa tävlingar

Lokala tidningen uppmärksammade mitt alternativ till en tävlingssäsong 2020.
 Covid-19 fortsätter sin utspridning över världen och det är en otäckt snabb ökning... För cykelsäsongen 2020 börjar jag tror att det inte kommer bli något utomhus. Istället i Kristinehamn har vi startat upp en stravatävling med segment på både landsväg och mountainbike. Segmentet gäller i ca 14 dagar och det gäller att erövra 👑. Med min Garmin Edge 1030 fick jag en riktigt bra tävlingsupplevelse när jag körde segmentet för landsväg som ligger uppe. 45km på en TT slinga. Tidigare hade två starka gubbar varit ute och satt en gemensam tid där jag får anta att de samarbetade? Helt ok isf. Dom snittade 38km/h. Jag drog igång segmentet som ett livesegment. Då ser jag dessutom på kartan hur de ligger till när de körde. Lite frustrerad först 7km då jag tappade hela 1min 25 sek på dom!! Men efter det vände det och 3 km senare var jag lika och gick om. Utökade hela tiden sen och gick i mål på ett snitt på 39km/h. Med livesegment var det en bra upplevelse att jag flera gånger till och med vände mig om för att se om jag kunde se dom :).
Efter segmentet och det var 6 grader men är det TT så gäller inga benvärmare!

Ikväll väntas det zwift race då SZR kör sin cup. Har ännu mycket att lära där men är otroligt kul och effektivt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar