söndag 13 mars 2011

Helg

Lördagkväll, en riktigt god kycklingburgare, var nog godare än det ser ut...
Vårstädning av skidorna innan det åkte ner i förrådet. Välkommen vår!
Ungefär så har min "sjuk" helg sett ut inkl två promenader, tvätt av bil och skidor på tv. Helgens promenader var det första jag rört på mig sedan vasaloppet eftersom jag varit sjuk. Jag har ju iof cyklat till jobbet, hem på lunch och tillbaka och vice versa varje dag plus 8timmar jobb. Jag längtar efter att få starta upp lite ordentlig träning igen. Är inte alltför optimistisk inför imorgon, men snart måste det vara dags!

Skidorna åkte ner och jag summerar ihop ynka 43 träningsmil från november till början av mars exkl vasaloppets 90km alltså har jag denna säsong skidat 520km vilket inte känns speciellt mycket för en sådan lång vinter som det varit. Nästa vinter ska jag innan vasaloppet ha åkt 500km iaf och siktar på att ta mig till Mora på en tid som är ca 5:58. Jag anser det helt klart som ett rimligt mål om allt går vägen. Målet i år var ju egentligen 6:30 och det är vad jag ansåg ifrån träningen att jag borde ha klarat med bra skidor och en fräsch kropp. Så tar man den nya målsättning därifrån och inte ifrån de verkliga 6:55 så känns inte hoppet så stort. Vasalopp 2012 ska bli riktigt skoj:)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar