söndag 29 maj 2011

Borlänge Tour - Tempo

Idag fick jag fullfölja iaf, det var välbehövligt! Jag startade som första man idag prick 1300. Det blåste men var för stunden soligt. Idag tyckte jag att jag öppnade hyffsat men efter ca 10min sjönk jag in i ett långloppstempo, låg kanske där i 3min innan jag kom på mig själv att sådär får man ingen bra tid på ett tempolopp. Så jag vaknade till och ökade igen. Totaltiden för mig blev 30:46 och banan mätte enligt min GPS 11.77km och inte 13km som det var sagt, vet inte om det var så eller om det bara var min GPS. Men jag fick slita järnet på denna tävling iaf, snittade 183 i puls och maxade på 190, så det är gott att ligga i den zonen i 30min! Jag har kommit på att jag behöver hårdare träning, och så kommer det att bli!

Lite besviken efter helgen, då jag inte riktigt fick cykla allt som jag ville. Men iaf glad att jag fick avsluta hyffsat okej.

En laddad ledare inför XCO på lördagen!
Mitt mysiga och stora vandrarhemsrum!
Samma ledare som på bilden ovan, detta efter prologen.
Prologens startkö, nervösa barn som väntar.
När jag skulle åka ifrån kristinehamn i fredags så såg jag detta gäng med cyklister. Tror det kan ha varit Vänern runt kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar