fredag 27 maj 2011

Borlänge tour - prolog

Sitter på vandrarhemmet nu efter en avklarad prolog, klarade mig inte under 5min vilket känns tråkigt. Åkte på 5min och 4 långa sekunder.

Jag kom till tävlingsområdet runt 17:50, och hade läst att träningen stängde 1700. Men jag smet ut på två långsamma rundor där jag försökte lära mig banan litegrann iaf. Det var ju bättre än inget, var på något ställe där jag inte var riktigt med under racet och bromsade in lite onödigt kraftigt för en enkel kurva. Men det var en rolig kort liten och snabb bana som jag gärna skulle åka igen, och förbättra tiden endel. Det var lite regnskurar under kvällen innan vi startade, men uppehåll när eliten tävlade.

Så nu sitter jag på vandrarhemmet och torkar lite kläder, har ett stort 4bäddsrum för mig själv, så plats finns för mig, cykel och utspridda kläder. Imorgon startar vi 11:50 för 6 varv på en 8km bana! Hoppas på lite sol imorgon, jag är riktigt trött på det här skitvädret, inte att det regnar men utan att det inte är varmt fast det är slutet av maj...

Godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar