måndag 10 oktober 2011

Hemma igen

Nu har vi kommit hem igen, har haft riktigt skön semester i Venedig!
Vendig är en stad jag alltid har velat sett, jag har haft min bild om stan. Den motsvarade iaf att det är en fin/gammal stad som är väldigt speciell. Men jag hade inte trott att det skulle kännas så mycket storstad och exploaterat som det ändå var. Men själva stan är riktigt charmig! Vi har ätit riktigt gott nästan hela tiden, det blev ett restaurangbesök vi var lite mindra nöjda med, men annars jättgott. Hotellfrukosten har varit guld den med:)! Vi bodde på en Ö utanför Venedig som heter Lido, där hade vi ett rum på hotellet Villa Stella, fräscht och trevligt! Kommer lite bilder nedanför från resan.
Första dagen och temperatur på över 25, så självklart lite bad!
Lugn strand
Lite av storstanskänslan
Gondol
Rialtobron
Det finns gott om båtar, stora som små.
Badrum på hotellet
Hotellrum, det fanns kyl och platt-tv. Helt OK
Vi har promenerat runt i stan, shoppat lite och ätit gott. Har tagit två små löprundor på Lido, ett fint sätt att se ett nytt ställe på och gärna innan frukost när solen precis gått upp och det är lugnt på gatorna!

Nu är man hemma igen och det är vardag igen, ett träningspass avklarat och imorgonbitti går jag till arbetet som vanligt.

2 kommentarer:

  1. Det är fint i Venedig, besökte ni något glasblåseri?

    SvaraRadera
  2. Nej det gjorde vi inte, vi var ute på Murano och kollade runt, men var inte inne på något glasblåseri.

    SvaraRadera