lördag 15 oktober 2011

Introducering

Idag har jag haft med mig lillebror ut för att han ska få se hur livet från en sadel är.
Han fick låna mina kläder, cykel och allt som hör till och så åkte vi iväg. Lätt transport till en lite längre backe där han var lite väl optimistisk och tänker att backarna är väll som på gotland, 5-10m höga/långa. Så han ställde sig upp och gasa på, men den tog ju inte slut. Så där fick han bli lite trött, 4min senare var vi uppe och då blir man ju belönad med att få åka lite utför såklart. Det gjorde han riktigt fint och var även duktig på de tekniska platta partierna! Han har nog igen mycket från barnsben och mycket lekcykling och motocrossåkande. Jag tror att med  lite grundträning på cykel och ge det några år så kan han bli riktigt duktig! Vi skrapade ihop 13km, mestadels stigar och var hemma igen efter 53min.

Han borde ha tyckt om dagens korta pass, mycmet fina stigar, inte så blött och perfekt höstväder, för bättre blir det ju inte!


1 kommentar: