lördag 22 oktober 2011

Kväggeshyttan

Idag skidade jag med Anders, ut till Kväggeshyttan och hem igen. En riktigt bra väg för rullskidor som går att göra längre än vad vi åkte idag, så blir det snöfattigt i vinter så ska vi nog ordna till någon mil ändå!
Jag åkte exakt samma sväng 16Oktober förra året, då med Mattias. Det är inte ofta jag tränar med andra, vilket kan vara roligt ibland som omväxling!

Nu måste jag ju såklart jämföra dessa pass emellan, idag skulle jag säga att det var lite mer trögrullat än förra året, då vägen var blöt idag.

Vändplats Kväggeshyttan, bilden är inte från idag, för här småregnade det idag.
Passet med Mattias
Dagens pass med Anders
 För ett år sedan, så startade jag klockan 3km tidigare, så exakt rakt av är det inte jämförbart. Förra året snittpulsade jag 157 och maxade 186, idag snittade jag 139 och maxade på 180 slag. Det gick ungefär lika fort men inte lika slitigt idag kan man säga. Det är ju bra för en amatör som jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar