lördag 23 februari 2013

Inför Öppetspår

Idag har vi haft en lugn dag. Var förbi Lima och Tandö skid och skyttestadion för att åka lite inför imorgon. Jag kände på skidor och kropp och det kändes bra båda två. Väldigt fin skidstadion, man blev lite sugen på att testa skidskytte. Jag åkte 8 km varav hälften upp och nedvarvning :). Därefter for vi till Sälen och hämtade ut min nummerlapp och sen har vi bara slappat i våran stuga i Malung.

Nu återstår att skidorna ska få lite fäste, prognosen säger mildare och mildare för varje timme som går, alltså om man in förmiddags kollade morgondagens väder så var det kanske -3, kollar man nu så är det mer runt 0an. Så det blir ganska varmt före. Hoppas ändå att natten bjuder på minus så det fryser på lite och inte blir alltför sladdrigt mellan Bergaby och Mora.

Vill man följa mig så är det enklast att gå in här och knappa igenom en beställning med mitt start nr: 7695

Jag åker inte för KA 3 Fårösund som det nog står, utan för Ok tyr.

Nu ska jag ta mig an skidorna och sedan äta mat, kan nog bli kinesiskt ikväll!

Målsättning är såklart att vara snabbare än förra året då jag åkte på 5:58. Jag känner mig inte starkare inom skidåkningen i år, men kommer inte ihåg hur känslan var förra året så kanske? Året innan åkte jag på ca 6:50. Så allt kan hända...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar