torsdag 14 februari 2013

Torsdag

Veckan ha sprungit på i en rasande fart som vanligt, imorgon är det fredag och det är allt bra gott! Tycker träningen denna vecka har flutit på mycket bra och enligt plan trots en tyngre vecka än jag brukar ha. Ikväll lyckades jag prestera 5st 8minutare på 5.1W/Kg och det kändes bra eftersom det som vanligt var tungt redan på första intervallen. Men man hinner vila upp sig på tillräckligt på 2min för att ändå starta upp nästa intervall, och har man ändå helt plötsligt kommit 3min in i den, ja då är det bara 5min kvar så då kan man ju försöka klara sig fram till vilan. Ungefär så går det till.

Imorgonkväll blir det troligen gym och styrketräning för att på lördagförmiddag avsluta en träningsperiod med lite distans!

Igår var jag och Marie i Karlskoga efter jobbet för att åka lite skidor, jag fick ihop 3st stakintervaller runt spåret, lite sliten i ryggen första halvan av passet, troligen efter våran ånnabodahelg. De 2cm kortare stavarna kändes ok, och jag tror det blir bra till söndag om en vecka, när det är Öppet spår.

Fettisdagen och alla hjärtans dag har nu passerat, då räknar vi ner till nästa favorit som är våffeldagen i Mars!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar