lördag 16 februari 2013

Distans

Idag var vi ju tre som stack ut på distans hemifrån mitt. Vi hade en plan som skulle innebära en hel del höjdmeter, men efter Björneborg var det inte längre plogat, och med massor tung blötsnö gick det inte ritkigt att ta sig längre. Vi tänkte om och körde ner mot Bäckhammar och vidare mot Medhamn och rundade detta genom Baggerud. Därefter körde vi samma väg tillbaka till Björneborg där jag och Tobbe fortsatte mot Sättra och lite mer höjdmeter! Anders hade blivit krispig och tog en annan väg hem. Passet slutade på 4:15 och ca 95km tror jag. Inte laddat in något på datorn än.

Det var en bra och rolig dag, lite väl grå och disig. Men på sina ställen var det ordentligt vintrigt och vitt! Styrketräningen från igår kändes i varje tramptag, precis som det ska va.

Efter en varm dusch och gottig makaronilåda blev jag lite matkomatrött och höll nästan på att somna, men då fick jag ta tag i lite annat som att byta styrstam och sadel på Maries cykel, samt montera pedaler på min nya tävlingscykel och provsitta lite fint. Tror det blir riktigt bra till i år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar