lördag 11 maj 2013

Billingeracet

Jag och Marie packade in oss imorse i den fina caddyn vi fått låna av Skoglöfs inför helgen och så mötte vi upp Carlssons och åkte mot Skövde strax innan 8a. Billingeracet är en riktigt rolig tävling, backarna finns,väldigt fina stigar och en av de längre distanserna! Uppför startbacken kände jag mig riktigt fin idag, något långsam i masterstarten, men det finns tillfälle i backen att korrigera det, vilket jag gjorde. Hittade rätt i fältet. Men strax efter backen och när stigarna tar vid kastar kedjan in sig och jag måste stanna, där tappar jag många bra klungor. Det var det första kedjehoppet av 4 där jag var tvungen att stanna. Jag har kämpat på idag och i övrigt har det fungerat, lite besviken på tiden idag men nöjd med kropp och teknik! Evalds mtb kollade över min framväxel efter loppet och nu hoppas jag det kan fungera, den hade nog fått sig en törn. Hoppas! Det visar sig på morgondagens Göteborgsgiro. Jag kom i mål som 22a idag. Riktigt roligt att inleda långloppscupen, träffa alla trevliga igen och känna stämningen!

Nu har vi slagit oss till ro på hotellet i Trollhättan, har ätit gott i restaurangen! Ska försöka hitta lite energi inför imorgon, start kl 11, banan mäter 37km och karaktär på den vet jag ej. Ska bli skoj!

Tack älsklingen för langningen vid stadion, och tack Christer för langningen runtom! Segrare idag blev Calle Friberg med darvell som tvåa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar