söndag 12 maj 2013

Göteborgsgirot Mtb

Kom till Göteborg och hittade fram till nummerlappsuthämtningen efter en stunds letande.. Gjorde mig i ordning och cyklade med Jesper till starplatsen vid Skatås. Målgång och parkering var vid Ullevi, gamla eller nya vet jag ej. Starten var vid Skatås. Träffade Meridacyklisterna och Petter där innan kl blev 11 och vi gav av oss ut på den 37km långa xco banan. Banan var riktigt fin, teknisk, stenig och med endel lerhål! Gick okej i början och kände mig stark på motionsspåren och uppför! På ett ställe skulle jag lyfta framhjulet, men det sög sig fast och jag lyckades istället slå knät rakt upp i växel/bromsreglage och det gjorde riktigt ont, hämmade mig en stund efteråt innan smärtan avtog, strålade upp i höften. Nu hade jag tappat Per, och låg ensam. Efter lite slit på motionsspåren så var jag ifatt August, men han hängde av mig lite senare och jag kom imål som 11a. Topp 10 hade ju såklart varit önskvärt. Men cykeln fungerade perfekt idag, så nu kan jag bara skylla på mig själv.
Calle Friberg var med även idag och enligt resultatet lekte han hem detta idag, vinst med 5min före darvell och nilsson.

Sammanfattning, en riktigt rolig bana som helt klart har potential, skyltning runt omkring var under all kritik. Jag kan lätt återkomma till Göteborg för girot!

Nu är vi påväg hem, hittade lite paj och en våffla i tollared och därifrån har Marie kört, så kan jag sträcka ut benen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar