söndag 2 juni 2013

Nya långa lugnet

Så var ännu en tävling avklarad. Nya långa lugnet i Falun med sina 61km. Jag körde avvaktande i starten som kändes väldigt hetsig och så gjorde jag mitt avancemang i första asfaltsbacken istället. Så efter backen satt jag med tätklungan över grusvägarna, tappade lite in mot stadion igen, men det kändes fint. Punkterade lite osnyggt efter ca 18km innan vi kommer in till varvningen, kändes ganska uppgivet först men en efter en som kom efter mig stannade även där med en punktering, så då tände jag till lite under arbetet med att få i en ny slang och tänkte att det är långt kvar och jag är inte den enda. Fick i en slang som gick alldeles utmärkt att köra på så jag kunde cykla vidare de resterande två looparna och ta mig i mål på en 39 plats. Nöjd är jag inte med resultatet men shit happens. Det var en rolig cykeldag ändå, och kul med folk som hejar på en i spåret, kul med folk man inte känner som kan ha hittat till bloggen och slänger iväg ett uppmuntrande ord!

Tack till Christer som hjälper till med langningen, jättesnällt!

Wengelin vann före Darvell och Nilsson.

Får bli en kortare summering för nu ska jag diska flaskor, många flaskor blir det under en helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar