söndag 23 juni 2013

Dagens jakt

Idag var planen att utforska området kring stugan endel. Min tanke var att försöka hitta de stora höjdmetersstigningarna. Hade en plan, men var lost redan efter 15min. Men det blev bra ändå. Jag kom tillbaka prick 12 som jag sagt, och någon backe hade jag hittat också! Började bra med en stig som gick 100m uppåt, följdes av lite grusväg, innan jag tog fart mot det berget som jag iaf sett utför dagen som ett måste. 200-250m i höjdstigning fick jag till där, och det finns nog mer att hitta! Var lite tight med tid idag, så det får bli en annan gång i sommar. Men var riktigt roligt att sticka ut på morgonen på jakt efter nya vägar/stigar! Vädret var med mig idag, vilket var skönt.

Hittade en led som heter Granbergsleden, hann inte testa den något, men den lär ju finnas kvar till nästa gång.

Vi har haft en härligt midsommarhelg först hemma och sen i stugan, nu är det dags för en ny arbetsvecka.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar