lördag 29 juni 2013

Lördagsmorgon

Klockan är halv tio och jag har haft en riktigt skön helgmorgon. Började en stund på monarken med lite preracetrampande och därefter en härligt frukost tillsammans med Marie och tidningen :). Våran plan var att åka under förmiddagen ner mot Jönköping idag och så picknicka lite på vägen med mat och fika. Alles gut när vi planerade igårkväll, men nu visar de regn hela dagen. Svenskt sommarväder.. Men då bjuder det in till att vara hemma och slappa lite längre istället. Vi åker till Jönköping och bor där, alltid lika roligt att komma tillbaka till Jönköping där jag arbetat under viss tid. Gillar stan mycket och det är väldigt fint där! Hade ju velat sitta på en uteservering och äta mat ikväll vid munksjön eller vättern, men får se vad vädret säger om det.

Imorgon är det dags för Ränneslättsturen, en rolig tävling med snabba stigar! Förra året gjorde regn under andra halvan av loppet det till ett lerkalas. I år kommer nog regnet idag, som dom visar just nu, någon gång borde ju meteorologerna ha rätt. Förra året slutade med en 18onde plats och hoppas på minst det i år, jag känner mig laddad iaf och ska ha roligt!

Ibland på bloggen skriver jag om min träningsbana björkvallen xc, nu har det dykt upp ett litet kort filmklipp därifrån av Anders Larsson, hade varit roligt att själv ha en hjälmkamera något pass!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar