söndag 27 oktober 2013

Distans + Cx värmlandsserie



Imorse startade jag hemifrån strax innan nio för att cykla till Karlstad och vara med på premiären av cyclocross värmlandsserie. Start vid 11 så rullade jag in i sista stund vid ca 10:50. Virrade lite onödigt mycket när jag väl kom in i Karlstad, ovan storstadskille.... Men de var snälla och höll starten lite så jag till och med skulle få rulla banan ett varv. Starten gick och jag var ändå lite osäker på banan då det var lätt att bli osäker på några partier om vart man skulle. Så första varvet tog jag det lite avvaktande och fick mig en klar bild av banan. Resterande kändes stabilt, men ändå med känn av att Patrik flåsade mig i nacken. Men inget strul och jag kunde ta hem premiären! Har ju annars haft en dryg månad utan någon genomtänkt träning och en hel del vila också. Så det har varit skönt att kicka igång nu, och nu ska det tränas på!

Imorgon blir det tidigt gym och sedan massage, massagen bokades in när jag hade mycket ryckningar i vänster lår, men det har släppt iaf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar