tisdag 16 mars 2010

Kvällens skidåkning

Kom ifrån jobbet strax innan 16 och anlände till Voks skidspår vid halv 5 ungefär.
Så snörade på mig skidorna och begav mig ut på 1mils spåret vilket jag åkte 2 varv. Spåret var hårt och isigt, men trodde faktiskt det skulle glida ännu bättre än vad det gjorde. Men det var såklart mycket stakning här och broms i nedförsbackar där spåren kan va riktigt dåliga. Vill ju inte dra på sig någon storartad vurpa så här på slutet av skidsäsongen. Efter jag avverkat dessa två varv så var det 4varv i 2,5 som gällde. Glatt överaskad åt att de här spåren var perfekta, inte så isiga och mycket stabila! Här fick jag även lite användning av att jag vallat fästzonen bra och fick sparka lite med! Dem hade även gjort ett spår till, så nu var det 3i bredd och inte 2 som det varit hela vintern. Drog på mig en vurpa på 3dje varvet när jag växlade spår och fastnade under en isboll... Det händer proffsen med har man ju sett..

En dusch och lite uppvärmd korvstroganoff senare så sitter jag här och bloggar, kommer upp med en liten summering av skidsäsongen senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar