tisdag 24 december 2013

Festive 500, 85 km

Kom ut strax efter åtta imorse när regnet strilade som prognosen sagt. Det regnade hela min tur och har även fortsatt resten av dagen. Jag klarade av regnet helt okej tack vare en bra regnjacka! Blöt blev man väl men var runt 7 grader varmt, så kallt blev det aldrig riktigt. Handskarna bytte jag efter 2 timmar vilket var riktigt skönt i 10 minuter innan man kunde vrida vatten ur dem igen. Dagen kan sammanfattas blöt. Glad att jag ändå fick ihop 85 Km idag, idag spådde jag som den värsta dagen vädermässigt, så hoppas det stämmer. Ska försöka komma ut 3-4 timmar imorgon också. Turen gick över Björneborg, nedåt Bäckhammar, sälsjön, Bodalen, Ristjärn, Björneborg, Vassgårda och hem igen. Följ mig på Instagram Jbjrklund där jag lägger ut någon bild ifrån turerna. Idag blev det lite snålt då man var ganska blöt och vill inte krångla så mycket. Nu är det 415 km kvar.


Julafton har annars flutit på lugnt och mysigt med Marie, med klassisk julmat, godis och klappar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar