söndag 2 februari 2014

Sista dagen och summering av canaria

Idag hade vi sista träningspasset på Gran Canaria, för imorgon går taxin ifrån hotellet vid halv åtta. Vi kom iväg vid halv tio och hade tänkt oss 4 timmar ute. Vi började på välkända stigar innan vi vek av åt den delen av ön som vi ännu inte varit på. Hade en rutt att gå efter som hade trailrank 28, 27an vi körde häromdagen var kanonkul och cykelbar rakt igenom. Idag var det mycket pushbike och igenväxta passager. Vi var ute nästan 5,5 timme idag, varav ca 4-4:15 i rulltid, som även innebar smått vandrande osv som drog ned snitthastigheten. Men vi fick en spännande dag med mycket balansträning och överkropp när vi burit på cyklarna. Det var ordentligt blött i markerna efter senaste regnskurarna, även idag bjöds vi på regn. Vi passerade en åker som var helt sjukt lerig. Pratade med en kille på mountainbike strax innan åkern. Då vi pratar ytterst få ord spanska och spanjorerna ytterst få ord svenska eller engelska så blev det ingen bra diskussion. Han pekade på mina däck och sa no, no med armarna viftande och pekande dit vi tänkte åka. Vi satte kurs mot dit han sagt no, no och senare förstod jag varför iaf. Jag kom ingenstans för att leran satte igen totalt. Fick tvätta rent vid framgaffel och offra armvärmarna i regnet för att få rent allt innan vi kunde fortsätta.


Summering:
Det har varit riktigt roliga och givande träningsdagar här nere! Vi har tränat fem dagar plus en dag för recovery. Tid i sadeln ca 24 timmar, och 30 min löpning. Vi har ätit 3 gånger på restaurangen scooters och 2 gånger på en annan restaurang/bar som kunde ordna mat åt oss. Så vi har inte så bra fantasi, eller om det är det att spanjorerna inte behagar ha öppet när vi ska ut och äta på kvällarna. Men vi har varit nöjda med de två restaurangerna. Det har varit skitskoj att få köra in sig på nya underbara Big Nine! Har även fått göra mig bekant med Winforces produkter och det har varit endast positivt! Sportdrycken är väldigt god och min mage har klarat den väldigt bra. Den smakar inte så sött att man tröttnat på att dricka den. Även gelen har jag fattat tycke för då den är god som godis, hasselnöt och kokosnöt har jag smakat, och hasselnöten smakar nästan som nötcreme. Mums! Även recoverydrinken powerprotein har smakat väldigt god att blanda ihop på vatten. Så nu är jag lite inkörd inför säsongen 2014, på nya cykeln sitter jag bra och magen är glad över winforce. Nu ska jag bara ta mig hem till vintern, träna på inför vasaloppet som är om en månad exakt, och sedan kan våren och säsongen få starta upp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar