måndag 3 februari 2014

Den långa Gran canaria filmen

Jag hinner inte mer än hem, packa upp, tvätta och äta innan en 30 minuter lång film ifrån veckan kommer upp på nätet. Ganska bra jobbat om jag får säga det själv! Hoppas ni tar er tid till att se den, och låta er inspireras inför sommarens cykling nu när det slaskar på bra ute...

Filmen är uppdelad i kronologisk ordning med dag 1 först osv. Vid varje animerat klippskifte så byter vi dag också, så det står inte ny dag utan det rullar på.
Orkar ni se hela filmen får ni se när Fredrik räknar upp antalet överkörda katter, cykeltvätt i badkaret, många fina stigar och utförskörningar, när jag handlar vatten på en mack och får mig ett snack med en lokal-bo, när vi under en 2,5h klättring passerat en extra brant backe som vi klassar som den värsta vi cyklat på och Fredrik säger -Skjut mig. Man får även se när jag ramlar in i en kaktus och får en sticka i foten eller när vi blir varnade av en cyklist att åka över en åker och gör det ändå. Då blir det kladdigt deluxe, och därefter måste vi hoppa i vattenpölar.

Det finns mycket smått och gott i filmen som jag hoppas man uppfattar även om man inte var med, om inte annat är det ju en 30 minuter lång film med cykling ifrån Gran Canaria liksom.



1 kommentar: