tisdag 25 mars 2014

Hemma och kaffefundering

Nu är vi hemma igen efter en fantastisk Parisvecka. Vi kom hem igårkväll och returresdagen var mycket behagligare än förra veckans turresdag då jag var i inledningen av min sjukdomsperiod och gick upp 02:30. Igår gick jag upp i mer normal tid vid 7:15 och gick ut och köpte baguette på hörnet som åts i lugn och ro. Jag var ju även betydligt piggare, inte helt frisk, men betydligt piggare. Så igår var en bra dag! Idag har bestått av pluggande med en liten cykelpaus. Skulle bara ta mig ut i cirka 30 minuter och rulla benen utan puls, för ännu är jag inte frisk nog. Kom iväg ca 50 meter så går pedalen sönder, kvar sitter bara pedalaxeln. Det var mitt första pedalhaveri under 4 år som cyklist. Men skulle ju bara rulla, så jag orkade inte hålla på att byta cykel eller alternativt pedaler. Så jag körde på min 12 km runda med trasig pedal. Gick ju helt okej så länge man inte stod upp. Tänkte att det var nog lika bra för att jag inte skulle vara som en kalv på våren, så en trasig pedal fick göra så jag tog det lugnt idag.

Nu till kaffefunderingen. Har sedan jag blev sjuk förra måndagen druckit sparsamt med kaffe, så i över en vecka har jag knappt druckit kaffe om man jämför med hur mycket jag brukar dricka. Nu har jag en plan på att fortsätta i denna anda, frågan är bara i vilken utsträckning jag ska dricka kaffe? Kan kanske sätta ett tak på en kopp per dag, och de dagarna som inte blir någon kopp är bara bonus. Får se vart det tar vägen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar