tisdag 19 augusti 2014

Kolfiberlagning

Tänkte passa på att tipsa om att det går att laga sin trasiga kolfibercykel. Jag själv hade lite otur ett par veckor innan cykelvasan med att jag fick en spricka i övre ramröret på min cykel. Efter lite bedömning och provkörning och även tävlande så konstaterade vi att det borde gå att köra på den säsongen ut och sedan laga det. Men 1,5 vecka innan det största målet för säsongen så tyckte jag att sprickan hade tendens till att växa lite. Orolig och nojig så blev beslutet att vi lagar upp det så fort vi kan så jag har en hel cykel till vasan och utan att behöva ha en orolig tanke på om det ska hålla. För nu när det är lagat så är det hållbarare än innan, så nu finns det ingen oro. Håkan som lagade detta är väldigt duktig och han gör det bra. Jag är supernöjd med hans arbete.

Så här blev min cykel efter lagningen:
Så lagningen och underarbetet är ju verkligen inget jag kan klaga på. Nu är det upp till mig vad jag vill göra med det svarta "bandaget". Jag tycker det funkar att ha som det är, jag kan annars skära till vita dekaler så det lirar med resten av designen på cykeln. Jag kan använda den som plats för namndekal.

Håkan är annars en person som tycker om att ha saker att göra, med stundande vinter som kommer så är han öppen för att ta sig an något kolfiberlagningsjobb. Kontakta mig så kan jag förmedla kontakten om någon är i behov!

1 kommentar:

  1. Hej! Skulle gärna få kontakt med Håkan.

    Med vänlig hälsning, Reine (Reine.s.lindqvist@gmail.com)

    SvaraRadera